4 Nisan 2014 Cuma

Kızlık Zarı Dikimi Nedir ?

Kızlık zarı dikimi bekaret kavramının önemli olduğu, erkeklerin evlenecekleri eşlerinin daha evvel kendilerinden başka hiç kimseyle cinsel ilişki yaşamış olmalarını kabullenemedikleri toplumlarda , bekaretini kaybetmiş bayanların kızlık zarının daha önce ilişki yaşanmamış gibi kanamasını sağlamak için yaptırdıkları cerrahi bir operasyondur.


Kızlık zarı tamiri operasyonu , jinekolog hekimler tarafından hastane, klinik ve muayenehane şartlarında gerçekleştirilebilmektedir. 30 dakika kadar kısa sayılabilecek bir süre alan kızlık zarı yenileme operasyonu genel anestezi veya lokal anestezi ile yapılabildiği gibi her iki anestezi yönteminde de hastalar operasyon sonrası günlük hayatlarına dönebilmektedir.

Öyleki kızlık zarı dikimi yaptırmak isteyen bayanlar, ikamet ettikleri şehirlerden İstanbul’a gelerek, operasyon sonrası geri yaşadıkları şehire dönebilmektedir. Kızlık zarı dikimi operasyonu , hastanın günlük yaşam konforunu yok denilecek kadar az etkilemektedir.

Kızlık zarı dikilerek onarılabilir. Burada esas amaç ilk ilişkide kanamanın olmasını sağlamaktır. Kanama yeniden vajina girişinde yapılandırılın kızlık zarının yırtılması sonucu meydana gelmektedir. Kanamanın şiddeti, rengi, miktarı bakire bayanlarda olduğu gibidir. Kızlık zarı dikimi birçok yöntemle yapılabılmektedır. En sık uygulanan kalıcı yöntemle (Flepyöntemi) kızlık zarı tamiridir. Bunun yanında evlenmeden 2-3 gün önce yapılan geçici yöntemle kızlık zarı dikimi de sık olarak uygulanmaktadır.

Bir önceki Kızlık Zarı Dikimi Neden İhtiyaç Duyulur ? başlıklı yazımızı da okumanızı tavsiye ederiz. 

2 yorum:

semra dedi ki...

Korkut bey ben size bundan 6 ay önce kızlık zarı dikimi yaptırmıştım. Ben 3 hafta önce evlendim ve ilk gece sorunsuz geçti, size öncelikle beni bu büyük dertten kurtardığınız için çok teşekkür ederim. İlk ilişkide biraz zorlanma oldu, bunun daraltmadan dolayı olduğunu düşünüyorum (bana daraltma da yapmıştınız). Ben eğer normal doğum yaparsam tekrar vajinamda genişleme olurmu? Size kontrole gelmeme gerek varmı?

özlem dedi ki...

Hocam ben Özlem, Mersin de yaşıyorum. Ben bir arkadaşımla sizin muayenehanenize daha önce gelmiştim. Arkadaşım kızlık zarı dikimi ameliyatı yaptırmıştı. Arkadaşım geçen sene evlendi, size çok dua ediyor. Ben de aynı sebepten dolayı size gelmek istiyorum. Ben daha önce bir kez de kürtaj olmuştum. Daraltma da yapılmalımıdır, yoksa buna muayene sonrası mı karar veriliyor? Eğer gerekirse daraltma da yapılmasını istiyorum.